måndag 16 mars 2009

Tiden...

Oj vad tiden har runnit iväg!!! Har visst inte gjort ett nytt inlägg på hela månaden! Fattar inte riktigt hur tiden bara har försvunnit, men här har varit fullt upp med framför allt arbete och sjuka barn. Det har både hunnit vara vår och vinter, eftersom det snöade i torsdags, under veckorna jag inte har skrivit, men nu ska det väl vara slut på det eländet, visst är det så att våren är här nu?? (Även om jag tycker att det biter lite i kinderna när man går ut idag, men det är ju ändå 7 grader varmt!)

Lite bilder från min trädgård just nu: (Kameran och jag var inte riktiga vänner idag, gick inte att få nån vettig skärpa, därför är bilderna lite suddiga...)

En sippa. Blir lite osäker, men jag tror att det är en vit balkansippa. (Vilket jag inte kan komma ihåg att jag har... men en vitsippa kan det ju inte vara!)
Iris letar sig upp ur riset i rabatten.

Bak mitt förråd gömmer sig mitt lilla stånd med blåsippor!
I år verkar min vita trädpion bli extra fin, jag kan räkna till 20 knoppar och så många har den aldrig haft innan ;0)

Den lite mer trista biten med min trädgård just nu, min fina Flammentanz ros som tog rejält med stryk vid en av stormarna i höstas. (Ja, det har sett ut så här hela vintern, *skäms*)

Min vita julros blommar nu...
Precis som min rödkantade klockjulros

och min röda julros (fast i år är detta enda blomman som kommer, vet inte riktigt vad som hänt, den brukar blomma mycket rikligare!?)


Inne i mitt växthus blommar denna skönhet, en aurikel.

Lite tidigt, men vem kan motstå denna fulsnygga punkare??

Det gror i alla hörn och vrår i mitt växthus och det är bara SÅÅ härligt att det äntligen är dags!

Nu ska jag gå och mysa lite med min sjuka dotter. Hon har legat pall nu i flera dar, med feber, så här är ovanligt tyst just nu....

Ha en bra dag!!

4 kommentarer:

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Oh, så härligt med försådder...jag får nog hem och skola om några till idag.
Det är bara ljuvligt med alla vårblommor som tittar fram lite försiktigt nu, äntligen! :o)
Ha det så jättebra,
Lydia

Millan sa...

Underbara blommor, visst är det skönt de dagar man gå ut i trädgården utan att ha mössan och vantar på sig.

Hoppas dottern kryar på sig.

NinaH sa...

Jadå - visst är våren här nu!! Det bestämmer vi!;-)
Det är så härligt gå runt så där & kika på allt som börjar visa färg ute i rabatterna! Dina julrosor & blåsippor har hunnit lite längre än mina. (Men jag såg i alla fall lite knoppar med färg på våra blåsippor idag!)

Ingela - Mosters Trädgård sa...

Jag hittade till din blogg idag. Fina vårbilder du visar! /Ingela