fredag 10 oktober 2008

Jag gläntar lite på dörren...

Jag har skrivit i min presentation att jag har startat ett eget företag och nu är det bara en vecka kvar tills jag öppnar min egen butik!! Det känns helt overkligt, jag ska ha en egen affär.....


Jag kommer sälja lokalodlat, frukt och grönsaker, men även lite delikatesser som choklad, te, skorpor, marmelad, kaffe mm... Slinker nog in lite vackra saker också. Här är kundkorgen man får använda om man handlar hos mig...

Jag gillar korgar, så det känns självklart att jag kommer ha även potatis, äpple mm i snygga korgar.

Denna hylla ska fyllas med en massa gott.Det känns så otroligt roligt, pirrigt, hemskt, spännande, kul, ja man pendlar verkligen i sina känslor när man ska förändra sitt liv såhär... Jag har varit fast anställd på ett och samma ställe sedan jag var 19 år, men har nu fått mindre arbetstid och därmed också möjlighet att förverkliga en gammal dröm, en egen affär!

Tog en paus från renoverande och inredning i onsdags kväll och åkte på scrapcafé. Där gjorde jag denna LO, med min underbara man och min fina, fina dotter från i somras.

3 kommentarer:

Millan sa...

Jag kommer gärna till din affär när den har öppnat!

Tanken på att öppna eget men allt ansvar och arbetsglädje måste vara svindlande, är nog lite avis på dej att du vågar.

Marina sa...

Ja, visst har jag! (dolt diktartalangen alltså) Det finns kanske en anledning - dom är inte så mycket för världen precis, men jag skriver ibland, aldrig på beställning. Det går inte alls då.
Skyltarna är inte heller mycket för världen. Har kasserat tre nu. En kvar och en till hinner det bli i alla fall till fredag. Sen kan man ju beställa vilken text man själv vill ha också kanske?
Att det ska vara så svårt ibland!!!!!!!!
Hoppas alla förberedelser går bra.

Anonym sa...

Nu hittade jag var jag ska skriva kommentarer! Härlig sida. Jag for direkt och plockade ljung och gjorde krans när jag sett din.
/Tess