måndag 27 oktober 2008

7 saker som gör mig glad idag!

När jag tänker efter så finns det mycket som händer varje dag som gör mig glad! Dagens lista ser ut så här:

1.



Det som gör mig allra varmast om hjärtat just nu, är att i lördags fick vi tillökning i släkten! Barnens äldsta kusin fick en liten Tira som är så välkommen ! Det ska bli så mysigt att ha en liten och snusa på igen! Jag gjorde ett kort, som tyvärr blivit lite gulfärgat, kanske av blixten?... Ska vara mer klara färger egentligen!



2.





Jag har en fantastisk dotter som är full av energi och idéer! Inte alltid en lite trött mamma hänger med i svängarna ;0) I går var hon på maskerad och eftersom Halloween närmar sig ville hon vara något läskigt. Hon fixade själv både kläder och smink och kom ut som en brud som precis gift sig men blivit skjuten i pannan och nu var spöke. (Låter hemskt men är det Halloween så är det...) Jag tycker hon fick till en riktigt bra skottskada! Hennes kreativitet som hon har i stort sätt varje dag gör mig så stolt!



3.



Att få göra fint på trappan, tända lyktorna som sen får lysa dygnet om, det är fantastiskt mysigt och gör mig så varm och nöjd!



4.



Jag har ju skrivit flera gånger att hösten är min favoritårstid. Ett vissnat löv i regnvatten gör mig också glad!



5.




Min nya julstämpel som jag fick häromdagen... Att julen närmar sig tycker jag är jättemysigt, även om jag inte riktigt hänger med, tiden går ju så otroligt fort, det känns som om det nyss var sommar... Men allt pyssel och den förväntning som man har inför julen, den gör mig glad!


Bara det att i lugn och ro få sitta och göra sina egna julkort och känna att man blir ganska nöjd!


och veta att det ligger ännu en ny julstämpel och väntar på sin plats på ett kort... Inte helt fel!!

6.


Jag är en riktig ljusmänniska. Älskar att tända ljus, många, många!! Det är ytterligare en glädjekälla för mig.


7.

En närbild på min höstkorg som jag pyntade trappan med. En ganska talande bild om vad jag gillar; mossa, ljus och hjärtan!

Egentligen är det små saker runt omkring som gör att man får glada känslor. Jag ska försöka att vara bättre på att ta tillvara dem!!

2 kommentarer:

Millan sa...

Bäst av allt är när man kan uppskatta det lilla (tycker jag) precis så som du i det vissna lövet tex.

Ha det så bra!

Marina sa...

Jag vek blad som var lite mindre än ett vanligt kort (två bara, det blir ändå 8 sidor)sen gjorde jag två hål i "ryggen" och band med floss och garn. Jag kan ta med den på onsdag.
Erica har gjort ett test. "Dina" tomater och spanska små tomater. De spanska smakade mindre och var inte så goda som jag köpte av dig.