lördag 15 november 2008

Favoriter och "skulle kunna klara mig utan" saker!



Idag har vi haft riktigt höstrusk! Det har blåst som 17 och regnet verkade ett tag komma från alla håll samtidigt! Men jag tycker det är mysigt med blåst, på något sätt känner jag mig så ombonad och trygg när man kan sitta inne och kura, tända lite ljus och mysa! Sen är det ju en annan sak när man måste ut i ovädret, inte riktigt lika kul...

Tänkte att jag skulle presentera 5 "måste" saker i mitt hem och sedan 3 saker som jag inte hade haft något emot att klara mig utan. Skulle vara kul att se era motsvarande ting i era hem!


Först kör vi det jag gillar, utan inbördes ordning!

1.



Från min mans farmor kommer två emaljkärl. Den högra förmodar jag har använts som mjölkkanna, men jag vet inte riktigt vad den vänstra har använts till. Någon som vet. Jag gillar emaljerade saker jättemycket!


2.

En annan typ av kanna som absolut inte är en fröjd för ögat, men som är ett måste för mig!


3.



Snart är det ju jul och då kommer mitt fina, röda plåthjärta fram. Det köpte jag för några år sedan och det är så fint när det man tänder värmeljuset i mitten. Ger riktigt mycket julfeeling!


4.


Min kära pysselhörna skulle jag inte heller klara mig utan! Här råder ofta kaos och allmän oordning, men visst är det ett tecken på kreativitet?? Jag försöker ständigt hitta nya lösningar på förvaring, det är inte lätt eftersom man behöver ha ganska mycket material framme för varje kort/LO man gör!

5.

När min älskade farmor gick bort fick jag denna silverskålen. Det var en förlovningspresent till henne och farfar. Jag gillar skålen otroligt mycket, den är så vacker om än lite oputsad just nu. Till jul brukar jag göra ett fint arrangemang i den.


De tre sakerna som följer skulle jag inte ha något emot att bli av med:


1.



Fjärrkontroller hade kanske varit ok om det hade varit EN man behövde, men här behöver man 4!!! En till tv:n, en till ljudet, en till att byta kanal och ska man titta på film så behövs det ytterligare en! De är framför allt fula, tar onödig plats på soffbordet och är bara allmänt i vägen. Sen har de ju en tendens att försvinna i det här huset...


2.

En tavla som jag tycker är riktigt ful... Men eftersom min man tycker mycket om den så får den hänga kvar! Det är sånt som kallas kärlek eller hur?


3.

Jag är ingen morgonmänniska på något sätt och skulle därför med glädje leva mitt liv utan en väckarklocka. Aldrig sover jag så gott som när klockan ringer!

Nu ska jag sätta mig och pyssla och se om jag får ihop lite julkort! Ha en skön lördagskväll!!

2 kommentarer:

Ninne sa...

Kul att läsa.. väckarklockan skulle jag gärna också slippa.. *hihi*
/Ninne

Millan sa...

Kul att läsa!
Får fundera ut mina måste-saker för visst finns det massor av dom.

Visar du dina nya kort?