måndag 17 november 2008

Vi som vägrar ge upp!!

I natt har det frusit ordentligt! Är ledig från jobben idag och eftersom vädret idag är så härligt, soligt och helt vindstilla, så jag gick ut för att plocka in lite växter till växthuset och ner i vår källare. Jag fick dock ta en sväng in och hämta kameran eftersom det är så mycket som fortfarande trotsar vintern, det är iallafall den 17/11 idag men detta blommar i min trädgård nu!


Spindelvävstaklökens söta blommor sticker upp bland höstlöven.


I gräsmattan finns det fortfarande mängder med tusenskönor.


En lite tilltufsad, men forfarande blommande scabiosa. Jag tycker de är så fina, har både blåa och vita.

Vinterjasminen ska, som man förstår på namnet blomma under vintern, men jag har för mig om att det egentligen är i januari den brukar blomma.


En vit ros som kämpar på. Jag har satt in den i växthuset nu för att den ska ha chans att blomma en sista gång innan vintervilan.

En vacker blåklocka med härlig färg.

En fairyros som är full utav blommor fortfarande. De brukar kunna stå emot rätt mycket kyla innan den lägger av.

Stjärnflockan är också seg.

En härlig krysantemum, som är mer rostfärgad än vad bilden visar. En riktig höstblomma.

Nu får min paus vara slut och jag ska fortsätta plocka in mina växter.

1 kommentar:

Marina sa...

Ja, det finns en hel del som kämpar på därute. Härligt!