torsdag 13 november 2008

Kransfrossa!

Jag jag tycker att det är väldigt roligt att göra kransar och har nu förmånen att kunna sälja i min affär också! Så ikväll har jag suttit och gjort mosskransar, nästa vecka kommer jag börja med riskransar eftersom advent närmar sig med stormsteg...



Dagens alster blev så här:



En mosskrans med cocossnöre, som jag tycker är så snyggt ihop med mossa, röda bär som är köpta som Mariebär och är någon sorts mininypon, ett keramikhjärta och ett filthjärta med nålar.



Ännu en krans med cocossnöre och tre chilipumpor. Fortfarande lite höstig om man inte tycker att julen ska komma riktigt ännu ;0)



Sist en mosskrans med ett fint band upptill, Mariebär och näverhjärtan nertill.


Vilken typ av kransar gillar ni? Med mycket färg och material, enkla med ganska lite dekorationer, mossa, ris eller något helt annat? Själv gillar jag både ganska lite dekorationer på mosskransar och närmare jul kransar av ris, gärna olika sorter blandade på samma krans. Förra året hittade jag en ny favorit att ha i blandade riskransar: cryptomeria. Tycker den ger liv åt kransarna och så gillar jag de små kottarna som sitter på vissa grenar!


Ha en trevlig fortsatt kväll, i morgon är det fredag!!

4 kommentarer:

Millan sa...

Jag har varit ute i djupaste göingeskogen och plockat mossa och jag gillar den enkla varianten (för det är den enda jag klarar av att göra...)
Tyckte det var mycket fint med ett grovt band runt, snyggt och enkelt!

Ninne sa...

Vilka vackra kransar du gör!
/Ninne

Anonym sa...

Vilka fina kransar du har gjort :) Har ibland funderat på att göra en till mina föräldrar, men jag misstänker att jag skulle ge upp ganska snart :)

Anonym sa...

Wow så fina kransar du gjort!
Jag gillar kransar men de är såå dyra att köpa och göra själv fixar jag nog inte. ;)

Men jag tycker om härligt gröna med röda färgklickar, traditionellt juliga...