tisdag 23 september 2008

Härliga höst!

Idag har det varit en riktigt härlig höstdag, varmt och skönt och härlig luft. Jag tycker att hösten är den bästa årstiden, gillar när det växlar i vädret och att det blir på något sätt mer tillåtet att mysa inomhus! Att man sedan behöver tända levande ljus gör ju inte saken sämre. I love!!!



Här är hörnan jag tänker börja min trädgårdsmakeover i. Här står nu en fylld höstrudbeckia som ska bort. Jag har den på flera ställen i trädgården så just denna åker i komposten. Som man ser har jag redan varit lite flitig och grävt bort en del, bla en gul-brun iris. Låter kanske inte så snyggt, men det är det faktiskt! Har nu suttit och letat efter en bild jag vet jag har tagit på den, men just nu hittar jag den inte.

Nu ska här planteras ett högt elefantgräs och sedan läggas singel och sten runtom. Det tror jag att jag kommer hinna i höst.

Trots att det snart är oktober så har jag en del som blommar. En ny favorit är denna:




En nejlikeblommande ros som jag köpte i våras på Tågarps trädgård. Den heter "White Grootendorst"

En annan favorit just nu, även om den faktiskt har blommat över är skogsklematisen. Jag tycker att fröställningarna är vackrare än själva blommorna. De är även snygga till kransar och i buketter.


Inga kommentarer: