måndag 29 september 2008

Hjärtan och bara fötter!



Nu börjar det avta med blommningen i trädgården mer och mer, men min krasse blommar igen. Denna sort heter Black Velvet. Är lite mörkare i verkligheten än jag har lyckats få till på bild.



För några år sedan fick jag detta fågelbad av mina svärföräldrar. Tyckte att det var snyggt men visste inte riktigt vad jag skulle göra av det och var jag skulle ha det. Det var lite trasigt och behövde lagas. Så kom jag på idén att ha taklök i det och jag tycker att det har blivit riktigt bra. Så nu står det utanför vår groventré.

Här är en närbild, jag har lagt ett betonghjärta i. Taklöken verkar trivas, för den har spridit sig rejält sedan i våras.

Den blommar också just nu. Jag tycker att taklökens blommor är så enkla men fantastiskt vackra!

Lördagseftermiddagen tillbringade vi nere på stranden. Vi hade kusinträff på min mans sida. Vädret var fantastiskt, rena sommarvärmen. Är man då 10 år som min dotter är så måste man ju bara sätta fötterna i vattnet :0) Hon tyckte inte att det var jättekallt, men hon stod inte i någon längre tid, så jag tror nog att det kylde lite i alla fall.


Min dotter och hennes nästkusin var på fotorunda och hittade detta fina stenhjärta som någon hade gjort i sanden.

Idag ska jag ut och fortsätta med min makeover i trädgården. Vädret ser lovande ut!

Inga kommentarer: