måndag 22 september 2008

Nu är det min tur...

Nu har jag äntligen bestämt mig... Dels för att börja blogga, har blivit så inspirerad själv av alla de bloggar som finns, men även för att nu är det dax att ta tag i min trädgård. Jag har en vanlig villaträdgård, ca 1000 kvm, är väldigt trädgårdsintresserad, men av olika anledningar har det blivit en trädgård som jag inte riktigt trivs med. Jag har gjort den svårskött och ganska krävande och det är inte så jag vill ha det! Därför har jag nu i helgen kommit fram till att börja i ena hörnan och skapa mig den trädgård jag vill ha! Låter enkelt, men jag inser att det kommer att bli otroligt mycket jobb och att det kommer ta väldigt lång tid, men jag känner att jag måste!



En bild på baksidan av huset. Bakom ormhasslen skymtar man...


...denna betongdamm som bara är så fruktansvärt ful!! Denna ska läggas igen och jag tror att det kommer bli en sittplats här i stället. Jag gillar sittplatser, de påminner en om att man ska ta det lite lugnt också!


Just nu ser det ut så här i de flesta av mina rabatter. Ogräs och mängder med frösådda plantor.

Översta bilden visar hur det är tänkt att se ut i mitt trädgårdsland, ordning och reda, tydliga gångar. Jag har börjat att få till det tycker jag, men där finns en hel del kvar att göra vilket man ser på den nedre bilden.
Mitt växthus. Jag har som ni ser odlat i tre bäddar. De ska tas bort och jag ska lägga plattor i hela växthuset och odla i krukor i stället. Mer variationsmöjligheter! Det enda som ska växa direkt i marken är min vindruvsplanta. Den är helt otrolig, jag tror jag har skördat ca 10 kg vindruvor detta året.

Inga kommentarer: