onsdag 11 februari 2009

Magiskt

När jag tog min lilla promenad idag till min affär så bara njöt jag. Det kändes som om jag gick i ett sagolandskap. Inga plogade vägar, ingen smutsig snö! Vi är ju inte precis bortskämda med decimetertjock orörd snö och flingor som dalar från himlen. Så det gäller att passa på att njuta! Skönt också att det inte blev något av stormen som man varnade för i stora rubriker i tidningarna igår. Ibland känns det lite som att de har nyhetstorka just nu...


Maja, min dotter, var snabbt ute i snön idag för att fota. Hon har en kompis i Florida som är så förtjust i snö och Maja brukar skicka bilder till henne de få gånger det snöar. Oftast brukar det bli bilder med lite vitt puder på marken så det är nog första gången hon kan skicka bilder med så mycket snö på.

Så här kommer lite vinterbilder.




(alla foton: Maja)

Hoppas ni får en bra onsdag!






4 kommentarer:

Marina sa...

Ja, jag njuter också. SÅ vackert det är.

Millan sa...

Vi är med snabba med kameran, man måste ha något bevis på att faktiskt snöar ibland.

Anonym sa...

Ja det har verkligen kommit mycket snö idag. Synd bara att den är så blöt!

Anonym sa...

Kanske kan man lära sig tycka om snön till sist om man sällan ser den, jag har svårt att tro att jag nånsin skulle gilla den, men men..

Här hos mig är det en väldigt vacker dag med strålande sol, vindstilla och massor av snö, MEN, det är -24 så jag sticker ändå inte ut näsan!
Ha en bra eftermiddag i snön!