tisdag 24 februari 2009

Papper, papper och lite papper till ;0)

Innan jag började med scrapbooking och att göra kort trodde jag inte att det var möjligt att man kunde bli "förälskad" i papper, men det kan man! Jag har papper som jag inte vill använda, som jag bara tar fram för att titta på och fundera på vad man ska göra med... Är man riktigt frisk?? ;0)
Igår var jag, en kompis, dottern och en kompis till henne i Löberöd på Scrapaddicted och gjorde nya inköp! Snacka om att där fanns papper av alla de slag! Jag var helt trött i huvudet när vi körde därifrån, det blev nästan för mycket färger och mönster. Men roligt hade vi!!
Detta köpte jag:

Pappersblommor som matchade mina papper riktigt bra. Synd bara att blommor ska vara så förbaskat dyra! Jag använder en hel del blommor både till mina kort och LO´s.

Härliga papper, jag gillade både mönstren och färgerna. Bokstäverna går ton i ton och det är ju inte dumt... Bokstäver är en annan dekoration som man aldrig kan få för mycket av!


Lite mer våriga papper.
Närbild på "paketpappret". Visst är det gulligt?!
Hann göra lite kort i helgen, här kommer de...
Ett gråsvart grattiskort. Här har jag använt punchinella, en ny bekantskap för mig som jag har fastnat lite för just nu.

Ett vårigt "allroundkort" med en av panduros nya fina stämplar.

Ännu ett vårigt kort. Har inte satt dit blommorna ännu, är lite osäker på om jag ska ha dem där och om inte, vad jag då ska ha, för det blir ganska tomt utan.

Ikväll blir det nog en semla och "Mästarnas mästare" på tv, ett riktigt underhållande program för en sportfåne (när det gäller att titta på ) som jag!

9 kommentarer:

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Så, nu är det ju meningen att man ska ha en åsikt om vilket kort som är finast, men det är ju stört omöjligt....de är ju så himla fina var och en. Duktiga du, jag förstår att du blir till dig i scrap-affärer! :o)
Kram lydia

Millan sa...

Snygga LOs, är detta kort som du säljer i affären?

NinaH sa...

Fniss... Här finns en som förstår dig helt & fullt! Papper har alltid varit min passion!!;-) Av alla sorter! Jag kan aldrig få nog! En dag kanske vi kan kolla varandras "förråd"?!;-)

NinaH sa...

PS: Du har sett mina länkar till pappers-sidor, va? (I vänsterspalten på min blog)

Tea Lady sa...

Hej Kristina!

Javisst är det skönt att höra hur andra har tänkt. Det stärkte mig i mitt beslut.

Kolla gärna denna tråd som jag startade på Driftig, det finns mycket tänkvärt där:

http://www.driftig.nu/Forum/Livspusslet-/3406-Kan-ni-leva-av-ert-foretag

Kram,
Lena

Elina sa...

finns en scrapbooking tävling på pysseltagen.blogg.se

Lite tips bara.. ska gå med i din tävling nu :)

Zarah sa...

Vilka fina kort!
...och jag känner igen det där med att drabbas av tokpappersförälskelse...! *ler*

Märta sa...

Ett litet tips eftersom du nämndeatt blommor var så dyra. Min dotter har en webbutik för scrapbooking och hon har rea just nu på blommor. Titta på min blogg under ett inlägg om min födelsedagspresent så hittar du adressen.(jag har länkat där) Karlssons skrapperi är butikens namn.

Njut i din trädgård sa...

jag tycker också jätte mycket om mästarnas mästare - så himla ödmjuka personer med en sån power i kropp och själ! Häftigt och inspirerande att se!

Vilka ursnygga kort du gör!

Jag blir lite nyfiken på din firma - vad driver du för verksamhet?
hej hej