fredag 12 december 2008

Blöta fötter och hjärtan!

Igår kom vintern till skåne, men på riktigt skånevis blev dagen efter en riktig "blaskedag". Det har regnat nästan hela dagen till och från och bara man gick ett par steg blev man alldeles genomblöt om fötterna! Slaskar det på det sättet uppe i norr också eller är det typiskt för södra delarna?? Synd för det blir så mycket ljusare och härligare med lite snö.

I byn jag bor i har vi fördelen att det snöar ofta mer och snön ligger längre än i andra delar av kommunen, så ikväll lyckades mina barn i alla fall få till en snölykta som lyser så fint på trappan.


Måste också få visa mina nyförvärv på hjärtfronten. Jag gillar hjärtan mycket, i alla former och har lätt för att köpa nya, det finns ju så många vackra!



Ett silvrigt glashjärta som är jättefint gammeldags! Det är så blankt så ni kan till och med skymta mig när jag fotograferar det!


Två hjärtan som jag köpte förra veckan i butiken som ligger granne med min butik. Vet inte riktigt vad jag ska ha dem till, men det brukar ordna sig. Ägarinnan till butiken hade bland annat satt fast dem med snöre på tjocka mörkröda blockljus. Hur fint som helst och kanske blir det något sådant jag gör.
Ha en trevlig fredagskväll!

3 kommentarer:

Marina sa...

Fina även dom! Ha en mysig kväll!

Millan sa...

Tänk om snön hade fått ligga kvar lite till bara några dagar så man hade kunnat åka pulka eller iaf kunnat njuta av att det inte är så mörkt hela tiden men men... vi bor i fel del av Sverige om vi vill ha snö.

Vet du var man kan köpa stämplar i alfabetet i små bokstäver? innan jul. Tänkte det kunne passa bra som en julklapp.

NinaH sa...

Nämen vad trevligt att du också är blogare!;-)
Då får jag lägga till en "favorit" till på min lista= återkommer!;-)