måndag 15 december 2008

Längtan!

Jag älskar julen och allt som hör till den, men just idag har jag en enorm längtan till våren! Kanske för att det idag är så otroligt grått och trist ute, all snön är borta och av den fina snögubben som M gjorde i helgen finns bara rester kvar:


Eller så är det för att jag vet att det ligger och väntar en massa fröpåsar som ska börja sås efter nyår. Just de här innehåller grönsaksfrön och kryddor som jag ska odla nere vid min butik för att förhoppningsvis senare kunna sälja! Har beställt från Impectakatalogen och ska beställa lite blomfrön också för "privat" bruk.


Oavsett varför jag har denna längtan just idag kommer här lite bilder att njuta av och som visar vad som snart kommer!


En vacker vit och limefärgad akleja.


För några år sedan sådde jag aurikelfrön och de grodde villigt. Blev många olika färgställningar och en av de vackraste är den här lavendelfärgade. Jag älskar aurikler!!


En fantastisk julros som är ännu mörkare i verkligheten. Visst är den läcker?

Överst på min sida finns en bild på min vita buskpion. Här är den i knoppstadiet. Det är något visst med knoppar, de är så fulla av liv och så vackra i sin enkelhet.

En vacker kombination av tulpan och snö.
Kanske den som lovar vår mest av alla blommor? En småblommig pensée.
Ikväll ska jag träffa några vänner här från byn och vi ska göra de sista julkorten. Det är ju i absolut sista minuten, men det är inte lätt att få till en tid när alla kan så här i julfesttider!

Ha en bra måndag!

5 kommentarer:

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Stackars snögubbe, ser nästan lite groteskt ut med kroppsdelar, som moroten, utspridda på marken! ;o)

Håller med dig fullt ut, VILL HA VÅR NU (att säga så är nästan som att svära här i bloggvärlden!), men det hjälps inte, jag längtar efter vårblommor och sol.

Till våren ska jag också öppna min butik, ska bli såååå spännande. Har det gått som du hoppades med din?
Kram,
Lydias Gröna Fingrar

Anonym sa...

Ja, det är verkligen grått idag. Jag har inte beställt ännu, får väl bli min julsysselsättning. Aurikler är verkligen SÅ fina. /Marina

Millan sa...

Jag har inte kommit till fröstadiet. än. Klarar inte riktigt av den planeringen. än.
Men vem vet en dag så kanske.

Tror jag gör ett besök i någon trevlig affär istället och handlar lite...=)

Du påminde mej att man ska kanske skicka julkorten med. Hm nu fick jag att göra ikväll.

NinaH sa...

Åh! Du har redan hunnit skaffa en del fröer?! Nu får jag verkligen längtan! Inte minst när du visar kommande "slutprodukts-bilder" också!! Suck...
Mne först jul & Nyår... Sen!!!;-)

Unknown sa...

Dumma väder! Jag gillade min coladrickande hiphoppar snögubbe.




I HATE VÄDRET<3