onsdag 31 december 2008

2008 blir 2009

Så har då ännu ett år gått! Det är helt otroligt att tiden kan rinna iväg så fort och att man tycker att det bara går fortare och fortare hela tiden. Tänkte göra en liten summering (mest arbetsrelaterad) över mitt år.

2008 har varit ett ganska omvälvande år för mig och även för min familj! Våren var jobbig, med osäker arbetssituation som sedan ledde till att det blev neddragning i min tjänst! Att jobba i projekt ger ju inga garantier, men det är inget jag ångrar att jag har gjort. Det som däremot kunde gjorts bättre är behandlingen av mig och min kollega under neddragningen! Hårda besked utan möjlighet till någon att bolla med är inget jag rekommenderar! Jag tror aldrig jag har gråtit så mycket som jag gjorde under våren!

Men även det som är mindre bra kan leda till något positivt. I mitt fall är det att jag äntligen fick tummarna loss och startade mitt eget företag. Allting gick väldigt fort, fick ett erbjudande om att stå och sälja frukt och grönsaker utanför ett rökeri och jag och min man bestämde oss över en natt att köra på! Jag har länge velat ha något eget, men inte riktigt veta inom vad, det ska ju vara något som är nytt, för på en liten ort som jag bor i finns oftast inte plats för mer än ett företag inom samma område. Sommarens frukt och grönsaksförsäljning ledde till att jag nu hyr en lokal där jag har en frukt, grönt och delikatessaffär Min Gröna Täppa, där jag säljer mycket gott! Det har varit många turer, många gånger jag velat lägga ner min lilla rörelse till och med innan jag kom igång på riktigt, det kändes som det var många trösklar och ibland berg som man skulle ta sig över. Men nu är jag så glad att jag vågade och att jag har en underbar man som "sparkade" igång mig när det var som tyngst. Utan honom och mina barn som tålmodigt har hängt med i alla svängar hade jag aldrig klarat mig!!

Vad ska då hända under nästa år? Ingen vet, man kan bara önska och tro! Det finns så mycket förväntan och förhoppningar inför nya år. Man kan på något sätt få en nystart om man behöver det. Jag hoppas att ni alla får ett härligt nytt år med mycket glädje, positiva överraskningar och lycka!

Ikväll ska vi fira nyår med goda vänner och god mat! Bilder kommer förhoppningsvis imorgon, om jag nu inte glömmer att fotografera, vilket ofta händer!

Nyårskramar!!!

6 kommentarer:

Marina sa...

Ja, året har verkligen gått upp o ner. Men just nu känns allt ändå helt ok. Även om jag hade ont i magen härom dagen när det var dags att ringa och rapportera hur det gick med jobbökandet. Jag blev godkänd denhär gången verkade det som i alla fall.
Ses i kväll! (Nu ska jag snart färga håret!!!)

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Hejsan Kristina!
En sån underbar butik, önskar dig all lycka till i framtiden med den.
Du och de dina önskas ett riktigt roligt och gott nytt år.
Kram,
Lydias Gröna Fingrar

Millan sa...

God fortsättning på 2009!

Unknown sa...

detsamma mammsen! <3<3

NinaH sa...

Åh! Och aha!!! Det är DU som står för den! Gud så korkad jag är som inte fattade det!!;-) Din butik kommer jag att besöka! Var så säker!
Låter väldigt trist med dina vårupplevelser!! Huvva! Men härligt se & höra att det verkar ha tagit en god riktning därefter! Jag kan bara önska er LYCKA TILL & en god fortsättning 2009!

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Hejsan Kristina!
Jag ska öppna en liten trädgårdsbutik här hemma. Om allt funkar som det är tänkt ska Gröna Fingrar öppna till påsk, det ska bli såååå roligt. Jag arbetar månd-torsdag på skola, sen ska jag ha öppet fred-lörd i butiken. På sommarlovet blir det mer öppet, är det tänkt.
kram lydia