tisdag 16 december 2008

Ljus i mörkret!

Igår var det ju otroligt grått och trist, tände faktiskt ljus redan på dan bara för att få lite julkänsla.



Fick en hel del kort gjorda på den lilla pysselträffen igår kväll, så nu kan jag skicka mina julkort, i tid dessutom!!



Tänk att 5 personer kan ställa till sån oreda! Vi hade till och med pappersspill inne på toaletten! ;0)

Blev utmanad av Marina, en lite klurig utmaning som har följande regler: Publicera reglerna på din blogg. Svara på de sex 8-sakerna.

8 favoritprogram

  • Dexter
  • Design Simon & Tomas
  • På spåret
  • Desperate Housewifes
  • Greys Anatomy
  • Mord i sinnet
  • Himlen kan vänta
  • Antikrundan

8 saker jag gjorde igår:

  • Tvättade
  • Diskade
  • Dammsög
  • Pysslade
  • Lagade mat
  • Promenerade
  • Bloggade
  • Fikade
8 saker jag ser fram emot
  • Våren!
  • Julen
  • Att få börja så mina fröer
  • En slapp dag i soffan med familjen
  • En BRA film som man riktigt njuter av
  • Att få ordning i vår källare
  • Att vår diskmaskin lagas (vilket har tagit TID!)
  • En kopp kaffe

8 favoritrestauranger

Får vara tråkig här och säga som Marina att jag inte kan svara eftersom vi sällan äter ute.

8 saker på min önskelista
  • Handblåsta glas
  • Nya stövlar
  • Ny kort kappa
  • Halsband med trollslända
  • Scrapbookprylar
  • Mer tid
  • Inglasat uterum
  • Skruvrobinia

8 personer jag utmanar

Känner inte så många i bloggvärlden men jag tar de jag vet:

Nina (Ninas gardentankar)
Lydia (Lydias gröna fingrar)
Maja (Min söta dagbok)
Millan (Välkommen till Millan)
Tussan (Tussans Hörna)

Nu när jag satt här och skrev så var jag med om något märkligt, jag tror det var ett jordskalv!!! Hela huset började skaka som om det var en centrifug och resten av familjen vaknade också nu! Läskigt!!

4 kommentarer:

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Hejsan!
Ja visst var det häftigt med jordbävning, något overkligt.
Tack för utmaningen, får se när jag hinner ta tag i den...det är lite snoigt nu i dagarna.
Kram,
Lydias Gröna Fingrar

Millan sa...

Huja det var läskigt med jordskalvet men vad gjorde du vid den tiden? De flesta jag känner sov eller hade precis stigit upp då....=)

Nu behövs alla ljus man kan tända fast jag brukar tänka på att det vänder snart och lika snabbt som det blev mörkare kommer det bli ljusare.

Jag fick utmaningen av Jenny med så jag lovar att svara på den.

NinaH sa...

Merja- fick samma utmaning från min son... innan jag hunnit läsa att jag fått den från dig också...
(Ska skriva till det i inlägget!)Svaren desamma!;-)
Intressant läsa dina!
Vad mysigt få frossa så där i "pillerill" tillsammans! Då ska det förstås bli spill både här & där! Hör till!;-)
Ha en skön julhelg!

Tettiz sa...

Rolig utmaning - fick mig att fundera om inte jag har blivit utmanad och glömt det nu på senaste tiden.. Måste nog kolla det! ;D

Härliga blomsterbilder - får mig att LÄNGTA till våren! (det gör jag iofs alltid i typ oktober/november - gillar INTE vinter!)

Ha det gott!
/ Tettiz