lördag 24 januari 2009

Exploding box, lite fynd och tulpaner!

Vilken grå och regntung lördag det har varit idag. Själv har jag jobbat i min affär en stund och sen blev det en inköpsrunda för att hitta lite nya, roliga varor till butiken. Jag hittade en del dit och lite till mig själv blev det också! Eller vad sägs om en fin zinkvattenkanna? Såna kan man nog inte få för många av?? (Jag får be om ursäkt för dåliga foton, men allt har strulat ikväll känns det som, kameran, photoshop och mitt tålamod!)



En korgställning som ska pryda mitt kök och innehålla frukt och grönt.

Närbild på det enkla, men fina mönstret.

I morgon ska vi på dop och då ska världens finaste T döpas. Jag har gjort en "exploding box" till henne som hon ska få förutom kort och present. Den ser ut som en vanlig låda...

Ovansidan på locket!

När man tar av locket gömmer sig ett flipalbum, där man kan dekorera sidorna med foton och annat fint. Jag tycker det kan vara ett litet annorlunda minne.

Lite detaljbilder.

Den var inte speciellt svår att göra och är det nån som vill prova på finns beskrivning här.

Veckans tulpanbukett blev orange-gula bundna med syrenkvistar.

Nu blir det lite körslaget för mig, känner mig ganska seg ikväll så det blir nog tidigt i säng! Ha en bra fortsatt helg!!

4 kommentarer:

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Du är ju helt otroligt duktig på att scrappa, så himla fin present!
Och virkad blomma till på köpet, tjusigt, tjusigt! :o)
Ha en fortsatt trevlig helg,
Lydia

NinaH sa...

Åh, en så underbart fin dopgåva du gjort!! Måste bli till stor glädje!!
Får jag lova att glädja dig lite extra kanske? Kolla min blog får du se...;-)

Marina sa...

Så fin den blev, boxen. Kanske gör en sådan till något tillfälle.
Var hittade du den därtrevåningssaken??? Det var väl inte ännu du skulle till "korgstället"? Fin i alla fall. Ha en bra söndag och hoppas dopet går bra. Kram!

Millan sa...

Vilken fin låda, hoppas ni får en bra dag med dop