lördag 31 januari 2009

Utmärkelse och lite blandat...

Åh så skönt att äntligen kunna sitta ner en stund och koppla av. Det har varit en intensiv dag idag, först jobbade jag i min affär, en hel del kunder dök upp idag, så det var ganska mycket att göra! Kul, januari har varit en lite seg månad, men nu märks det att folk har fått lön och börjat spendera igen! ;0) Jag gjorde en ny korg att ha utanför min butiksdörr, med en av mina favoriter just nu, kungsängsliljan.




Visst är den fantastisk med sitt rutmönster!?

Sen var det inköp till sonens 15 års kalas i morgon som gällde, en tur in till Maxi blev det. Det är inte jättelätt att beräkna inköp till 25 personer, men jag hoppas det blir bra. Jag tycker att jag har oftast lättare att köpa och laga för mycket mat, eftersom man är så rädd att det inte ska räcka! Kyckling, ris och olika goda såser blir det, allt efter sonens önskemål. Sen blir det glassbuffe till efterrätt!

Efter Maxi en tur in till den nya fina friidrottshallen inne i stan där vi hämtade dottern, som är på miniläger med klubben. Fem timmars träning blev det idag, men hon kunde nog hållt på en bra stund till, de verkade haft väldigt roligt!!

Så nu är det välbehövligt med en liten stund framför datorn och koppla av.

Tack till Nina för det fina paketet jag fick efter min vinst hos dig! Jag hade misstagit mig på vilken av vinsterna det var jag vunnit, men jag blev väldigt glad för det jag fick!




Av Nina fick jag även en utmärkelse idag, min första, så jag är inte lite stolt!!! Jag skickar den vidare till:



Här kommer lite bilder på de senaste korten jag gjort. Jag fattar inte varför de inte går att få rättvända?? Kan det bero på att jag redigerat dem i Microsoft Office Picture Manager istället för Photoshop?? Får testa att få dem rättvända när den stationära datorn blir ledig!! Nu får ni lite kvällsgymnastik iställt när ni får stretcha nackmusklerna för att se bilden "rätt" ;0)


Ett enkelt kort, här är pappret så vackert mönstrat så jag har valt att bara utnyttja det. Kommer nog att sätta en smal spets runt tror jag för att förhöja det lite.


Ett kort där man öppnar den rutiga trekanten och då...

öppnar sig en yta med dekorationer, denna sida kan man också fälla upp...


där finns det en sida med plats för att skriva lite mer om man vill.



Till sist! Våren är snart här, det börjar spira och gro lite varstans!! Idag blev det ett väldigt spretigt inlägg känner jag, men det är nog så jag är just nu... Spretig!!
Ha en skön kväll!!

8 kommentarer:

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Oj så mycket att kommentera; Urtjusig korg och visst, kungsängsliljor är väl bland det vårigast och vackraste man kan ha i korg! :o)
Ahhhhhhhhhh, dina kort är bara såååååå fina, tänkte först att notkortet var klart finast, men sen dök flickan och allt annat fint upp på det limeiga kortet upp, så himla fint!!!
Tusen tack för utmärkelsen, det värmer verkligen!
NU...ska jag gå ut i pelargonhuset och fortsätta vattna!
Ha en härlig lördagskväll,
Lydia

Millan sa...

Hoppas kalaset går bra idag och sonen blir nöjd o glad.

Tack för utmärkelsen och gratulerar till att du fick den från början.

Snygga LOs de syns bra även om de ligger på sidan.

Anonym sa...

Tack för utmärkelsen! Synd att vi itne kunde komma i går men jag vågade itne eftersom både E o jag mådde dåligt första halvan av dagen. Blev inget mer av det sen. Konstigt!
Fina kort och fin korg!
Bilderna blir så där ibland. En gång ha rjag lyckats få rätt påd det men alla andra gånger har jag fått vänta till dagen efter och då har det funkart igen.
Ha det bra! /Marina

NinaH sa...

Så roligt höra att "ruljangsen" kommit igång igen! Inger hopp för oss alla!;-)
Roligt ha fått glädja dig också!;-)
Och vilka fina kort du gjort!!!

NinaH sa...

PS Grattis till sonen också!;-) DS

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Åh, tusen tack för utmärkelsen...det värmer så!
Kram lydia

Annika Christensen sa...

Grattis till allt - vinst, utmärkelse, fröer som gror..här har det hänt mycket.
Gillar din korg med det fina handtaget.
Ha det gott
Annika

Anonym sa...

Vilken snygg korg du gjort att ha utanför dörren. Väldigt fin!

Hoppas kalaset går bra!

Kram och tack för kommentaren i min blogg!

//Ulrika i Ånge