torsdag 15 januari 2009

Knoppar!!

Jag är barnsligt förtjust i blad och blomknoppar! Vet inte riktigt vad det är som gör att jag varje vår kan gå runda efter runda i trädgården och bara njuta av dessa knubbiga små knoppar!! Kanske är det för att man vet att inne i knoppen döljer sig något härligt?!

Favoriten nummer ett är knopparna på min vita trädpion! Så enormt vackra!

Syrenknoppar!

Forsythian som får sina härliga blomknoppar tidigt, tidigt och som blommar på bar kvist!

Lite mer än en knopp, men en försmak om vad som snart är här! Åh vad jag har vårlängtan just nu!!

Ha en bra kväll!

3 kommentarer:

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Åh så ljuvliga bilder! Du ger oss hopp om en snart vår! ;o)
Kram Lydia

NinaH sa...

Jag gillar också knoppar! Särskilt pionknoppar tycker jag är så vackra!!
Men du visar massor med härliga knoppvarianter till!
Vår, vår vår! Kom snart!!

Anonym sa...

Ja, jag längtar med, men den känns liksomsom lite avlägsen då vi hade - 28 grader kallt i går......... ;-)
Vilka vackra fotografier du har tagit!