torsdag 8 januari 2009

Lite vardagslyx!

En vanlig trist torsdag idag... Kallt och blåsigt, jag som inte är speciellt frusen i vanliga fall har frusit rejält hela dagen. Jag gillar när det är kallt och vinter, men måste det blåsa och vara sådär bitande kallt så att inga kläder hjälper??


Så en sån här dag kan man väl unna sig lite lyx? Det är så lätt att man snabbt slänger ihop något halvtrist, bara för att man jobbat länge och inte orkar laga mat, sen får jag väl erkänna att matlagning är inte min favoritsyssla. Så idag blev det lite "finare" mat för oss nämligen:


Kassler under rosétäcke! Riktigt gott och ganska snabblagat! Vi har lovat oss själva att skriva matsedel coh bli mer strukturerade när det gäller vardagsmaten, det tar egentligen inte mycket mer tid att laga mer "vällagad" mat om man bara vet vad man ska göra och har allt hemma!



Jag är väldigt förtjust i rosépeppar. Det är en vacker krydda och framförallt är den otroligt god!


Ännu lite vardagslyx som snart åker ner i källaren igen. Jag har inte tagit ner julgran och stjärnor ännu, kommer göra det i helgen. Men min favorit i julgranen är mina änglar!



En bukett tulpaner på bordet är också lyx för mig, en lyx som jag unnar mig ofta!! Buketten som jag fick på nyårsafton av våra gäster ser nu ut så här... fortarande vacker tycker jag!

Måste bara få visa mina nya fina stämplar! Ska nog sätta mig och pyssla en stund nu ikväll när jag har diskat och plockat undan! Den översta gör mig så glad!



Läste förresten precis en insändare i tidningen att människor som bloggar är olyckliga människor!! Undrar hur man tänker då för jag har aldrig läst så mycket positivt som i folks bloggar, det formligen sprudlar av inspiration, kreativitet och livsglädje i de flesta bloggar. Att man sen kan få tips, idéer och nya vänner gör ju inte saken ett endaste dugg sämre!

Insändaren ( kort men bitsk ;0) )

"Lyckliga människor bloggar aldrig. Det gör mest de som vill få ut sin ångest och ilska."

Ja, ja, var och en får ju tycka vad de vill och jag håller inte med!

Nä nu ska jag ta tag i disken och lyssna på min nya favorit Veronica Maggio! Ha en bra kväll!

4 kommentarer:

Millan sa...

Jo, jag läste med något typ det om bloggare men att de var "misslyckade skribenter som ville ha uppmärksamhet och trodde andra var intresserade av dem...."
Håller med dej att jag har nog aldrig läst så mycket positivt och inspirerade som på andras bloggar, fast jag väljer noga ut de som jag följer och då är det de som har samma inriktning och intresse som jag.

Håller även med dej om matsedel, man vinner mycket på det, just nu behöver jag alla idéer jag kan få om vardagsmat så lägg gärna ut lite middagstips;)

Anonym sa...

MAtsedel är bra, kanon tom. Jag skulle inte klara mig utan den känns det som. Jag lägger ju alltid ut den i ena sidan på min blogg så hojta till om du vill ha recept på något.
Hittade en blogg som heter vardagsmiddag eller liknande, blogspot i alla fall. Kolla där för tips.
Det där med att bloggare skulle vara olyckliga var nog en hård generalisering. Jag skriver sällan något gnälligt och läser sällan något gnälligt heller. Men visst, härom dagen hittade jag en "trasig flicka" oxh hon mådde allt annat än bra men man kan ju inte säga att alla bloggare mår dåligt för det. Nä, jag tycker de tär enormt mycket positivt och peppande och inspirerande i bloggvärlden.
Receptet på maten tack! Ses snart!/Marina

~~~Lydias Gröna Fingrar~~~ sa...

Åh mums filibaba så gott det ser ut! Du har så rätt så, det tar nog inte alls längre tid att göra lite roligare mat, det måste bara planeras lite.
Såååå söt stämpel, får man fråga var du handlat den? Har ju fått för mig att jag ska börja scrappa mer, vi får väl se!
Kram, Lydia

Tulipa sa...

Oj vad gott det såg ut!
Jag gillar rosépeppar!
Och visst måste man lyxa till det mitt i veckan!
Idag blir här kaka...en måndagkväll!

Kram!